Näckros blogg. blogspot.se

onsdag 5 februari 2014

Pappa, jag var inte ensamt.

 Det var en dag på lunchen  i matsalen.

 När  alla lärare och mina klasskamrater satt och åt mat.

 Först satt jag ensam   ute på stentrappor.

Sen kom min syster Irma. Hon satte sig  bredvid mig och höll min hand.Vi tittade på varandra med förståelse i blicken. 

Sedan kom  klasskamrater satte sig  bredvid varandra på stentrappor. 

Efter en stund kom Einar.  Han satte sig nära Irma och han kunde säga  hej på finska.

Tora Holm kom sist och  hon såg ledsen ut.Hon kom och satte sig mellan mig och Irma. Hon tittade på mig och bod om ursäkt till mig. Sen förklarade att hon ville att min syster och mina klasskamrater skulle gå in och äta så vi  kunde klara oss och bli  stora.

Jag tittade på henne ögon och såg att hon var ledsen. Tillslut ställe jag mig upp då gick jag in i matsalen. Sedan kom mina klasskamrater.

Jag kände mig så glad eftersom alla mina kompisar och lärarna varit så snäll  mot mig.

2 kommentarer:

  1. Vi kommer att fortsätta arbetet med texten idag. Då har du möjlighet att gå igenom din text och kontrollera om du har den struktur och de språkliga drag som krävs i den här genren.

    SvaraRadera
  2. RUBRIKER

    Jag tycker att rubrik passa inte för denna text
    Hon befinner på nivå 2.
    Jag tycker att min kamraten ska byta sitt rubriker och välja den täcker textens som innehåll och fungerar.

    STYCKEINDELNING
    Det finns bara punkt.
    Jag tycker att hon är i nivå 3.
    Min kamraten kan markerar nytt stycke med blankrad eller indrag.

    ANVÄNDNING AV TECKEN

    Jag hon använda punkt.Det finns inte andra tecken förekommer för att avsluta mening.
    Ja alla meningar inleds med stor bokstav.
    Ja kanske.
    Jag tycker att nivå 3

    SvaraRadera