Näckros blogg. blogspot.se

lördag 15 februari 2014

Boksamtalet sidan 58-99

Det var boksamtalet idag vi  hade lyssnat på klasskamrater de hade berättat om sina sammanfattning.
Det var inte så svårt för mig att förstår vad handla om sammanfattningen från mina kompisar. Därför att jag hade lärt hela boken. Då jag kan fundera på nya ord istället.

Därefter pratade vi om alla hjältar dag eftersom vi läser en bok som handla om kärleken mellan Henrik och Agnes det passa jättebra tyckte jag.

Teresa förklara om nya ord för idag det var en människas satt att titta på många olika sätt till exempel snegla.plira,kisa, kika, blänga,stirra glo, kasta ett öga, ögna. Hon hade skrev också en människas sätt att förflytta sig t.x.e krypa, hasa,stappla, vackla, linka, halta, klampa, stövla, lunka och kliv

Den 2014-02-14 valde jag ett citat sidan 77 .
"Hon sneglade på Henrik för att se om han var lika spänd av situationen". När jag hade läst till den här mening känner mig igen av den här situationen.
Min drömpartner och min vän  hos mig måste fint kärleksfull, snäll, respektfull, trevlig,  ärlig, jämställd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar