Näckros blogg. blogspot.se

torsdag 20 februari 2014

Min arbetes dag i SSAB.

På tisdag den 2014-02-18 jag var på jobbet kl.10.30 jag hade  träffat  mina trevliga arbetskamrater.
De hade berättat att det var inte så bra i dag eftersom det var så många som var sjuk.
Jag satt och pratade med de och drack kaffe samtidig. Det var extremt roligt skoj.
När kaffekopparna är tömda är det dags att sparka igång dagen.

Först  hade jag packar  moppar och trasar i en svart väskan.
I SSAB det var jättestor industriområde där för jag  måste använda min cykeln  för att fara mellan ställen.
I mitt schema på tisdag jag hade det 6 ställes för att städa.

Sedan hade jag börjat på första matsalen det tog 55 minuter det var ganska stor stället.
Mellan jag städa kom en trevligt man som heter Erik och frågade mig.
-Går det bra i skolan.
Först jag var skakade bara på huvudet och log.
Jag tittade på honom eftersom han står kvar då måste jag svara.
-Ja det bara bra men lite svårt med grammatik.
- Du kommer att klara det" säger han .
-Tack det ska jag träna mera sen kommer jag pratar tydligt och ordentligt på svenska.
 Vi skatta jättehög tillsamman bland med de andra gick förbi och titta på oss och log.
Eftersom jag var där många år och kände de alla som gick förbi de var mycket trevligt .
Trots att det mycket att göra hinns det med en del skratt det bruka jag vara så.

Tillslut hade jag jobbat till färdigt och tog nästa stället. Och plötsligt har blivit dags för dagens sista stället.
Jag hade varit jobbat som städat i 11 år i Sverige då jag har mycket erfarenhet och egen kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar