Näckros blogg. blogspot.se

fredag 28 februari 2014

Min första dag på SFI

Det var första dag som jag skulle börja att studera på komvux.

Först gick jag in i klassrummen och satte mig vid bordet. Sen började  de andra komma som skulle studera i  samma dag.

Det var så spännande att träffa en lärare på komvux och jag undrade hur jag skulle lära mig att prata svenska. Jag träffade många lärare som hette Stina, Katarina och Veronika. Därefter träffade jag alla klasskamrater som hette Sahi, Fariss, Suganja, Kat, Jenifer och Peja.

Först  presenterade vi oss till exempel varifrån vi kom och vad vi hette. Efter det fick vi skriva och tränade på ord och sen hade vi räknat på svenska också. Det var inte så svårt som jag var rädd för att studera.

Jag hade funderat så mycket om hur jag skulle klara mig och hur länge jag skulle studera eftersom jag var 29 år gammal. Men eftersom jag hade träffat alla lärare och klasskamrater blev jag motiverad att studera varje dag.

Tillslut var det så trevlig dag för mig. Jag skulle inte glömma min första dag på SFI.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar