Näckros blogg. blogspot.se

fredag 21 februari 2014

Boksamtalen sms från soppero

Idag var det boksamtal och sammanfattning det var spännande att fick vara med i gruppen.
Eftersom alla hade olika frågor och fick förklarade av Teresa. Det var inte så svårt att kommer igång med meningen och förstår vad hade de alla tänkte. Därefter var jag pratat mycket idag men känt som jag måste läser mer hög hemma.

Den här vecken valde jag ett citat sidan 93.
" På vägen kom Agnes på det hon glömt att fråga :
-Hur visste du att jag kan lite samiska ?
- Jaha, det vill du bra gärna veta va ?
-Ja, för ingen annan vet ju om att jag kan det.
Henrik log bara och fortsatta att gå.
-Men hallå ! säg något då.
Nu såg Henrik istället generad ut. Eller var det Agnes önsketänkande igen ?
-Jag chansade faktiskt. Och det är ganska viktigt för att en tjej, min tjej är same och kan samiska".

Kärleken var så vacker hos de eftersom den här boken handla om kärlek och lite bråk.
Men just nu val jag att skriva om kärlek istället.

1 kommentar:

  1. Vi diskuterade om det verkligen var viktigt för Henrik att hans tjej var same. Vi kom fram till att det inte var det. Kommer du ihåg vilka egenskaper hos en tjej som var viktiga för Henrik?

    SvaraRadera