Näckros blogg. blogspot.se

fredag 7 februari 2014

Boksamtal 41-68

I dag jag hade berättat om boken som heter Sms från Soppero. Det var min tur att berätta.

Jag hade tänkt att berätta lite om hela boken. Efter som jag hade läst färdigt hela boken.

Men alla ville  inte höra. Då berättade jag bara lite gran.

Den här veckan valde jag ett citat från sidan 36.

Det var morfar som sade " jag har varit i kåtan i flera omgångar och rökt köttet så nu ska det bara torkas lite till så är det dags att smaka".

 Jag undrade hur de kunde bo i kåtan men tänkte på att om jag hade bo kanske jag haft roligt tillsammans med min familj.

 

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Vad snabbt du har läst boken! Hoppas att du tyckte att den var bra. Har du sett en lappkåta någon gång? Även jag undrar hur de klarade av att bo så förr i tiden. När vi går på studiebesök på museet har du möjlighet att ställa frågor om samernas liv idag och förr i tiden.

    SvaraRadera