Näckros blogg. blogspot.se

fredag 31 januari 2014

Boksamtalet som heter sms från soppero 5-41


Jag hade haft lärt mig idag som mina kompisar de hade valde egen ett citat och koppling till sina tänkte.

Det var jätteroligt att höra vad som de var tänkte . Sen jag hade lärt mig mera nya ord från min lärares Teresa .

Vi pratade mycket om hur och när man använda ,irriterad , arg , förbanna, ilsken. 

Varför  hade jag valt den ett citat från  sidan 10  därför att det ville jag veta om Anna-Sara.  

Det är viktigt att man kunde prata olika språken eftersom jag förstår inte varför Anna-Sara ville inte att läst sin barn modersmål .

Agnes hade kunnat pratat samiska för att hon var same och hade haft alla släktingar i Soppero. 

1 kommentar:

  1. Än så länge har inte Anna-Sara förklarat varför hon inte pratar samiska, men andra i boken har förklarat det. Vad är anledningen enligt dem?

    SvaraRadera