Näckros blogg. blogspot.se

torsdag 3 april 2014

Förbjud rökning på allmännaplastser

Idag är det lagligt att röka på de flesta offentliga, plastser med undantag för servisringsplastser ( i sin tur med undantag för uteseveringar) , båtar, inomhus osv.

Jag förstår inte varför folk röker det är så dumt på alla sätt. Det är dyrt, tillverkningen av cigaretter är inte bara för miljön.

Att röka är dåligt för både sin egen hälsa och för personer i rökarens omgivning. De som närheten där för andas in alla farliga ämnen och de lever inte särskilt länge.

Min mamma var dog i förra året den april 2013. Hon rökte mycket hade jag sett henne varje dag när jag var barn. Hon hade haft lungcancer det inte ok för mig att vara utan henne just nu. Jag hade mycket plan skulle jag har gjort med henne. Men livet måste gå vidare.

Tillslut jag vill alla som rökar tänker lite mer på omgivning, för miljön, eller på sin familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar