Näckros blogg. blogspot.se

onsdag 21 maj 2014

Debatt reflektion om Dödshjälp

Dödshjälp var min ämne som vi fick information från våran lärare.

Inledning

Först var jag och mina grupp läst genom om dödshjälps texten sen var vi diskuterade och förklarade för varandra vad betyder ord som vi fick i ämne med hjälp av lärare också. Där efter hade vi kompilation och sen dela våran grupp till för och emot.

De viktigaste delarna

: Att vi har lära oss om dödshjälp är enligt svensk lag uttryckligen förbjudet.

: Att vi har läste om svårt ord som vi inte använder på var dag.

: Att vi har samt arbeta med en grupp.

Jag var nöjd med min argument för aktiv dödshjälp, även jag ville inte hålla med.

Roligast  och tråkigast

Det var roligt att hade lyssnade debatt för och emot från alla olika ämne.

Det var tråkigt att jag var inte 100% för aktiv dödshjälp.

Ändringar

Om jag får göra om jag ska bryta för till emot dödshjälp.

Värdering av min insats.

Tillslutet var jag lärt  mig mycket mer om svensk och jag var extremt nöjd.





1 kommentar:

  1. Tack för fin reflektion! Jag skulle vilja veta vad du tyckte om undervisningen under momentet. Fick du den undervisning och stöttning som du behöver?

    SvaraRadera